Heide Ergonomi & Ergoterapi - Samarbejdspartner

HeavyZleep samarbejder med Heide Ergonomi & Ergoterapi om udbredelse af den gode søvn. Samarbejdet omfatter blandt andet test af produkter, søvnvejledning, faglige oplæg og foredrag. Nanna Heide fra Heide Ergonomi & Ergoterapi har stor erfaring med coaching indenfor søvn og stress, og derudover vejleder hun i brugen af hjælpemidler. Hun giver også nogle gode råd med på vejen, så der er masser af gode grunde til at tage en snak med Nanna, hvis man ønsker at opnå en bedre søvnkvalitet.
 

Sov godt og hvordan
Den tunge dyne fra HeavyZleep giver dig ro, tryghed og en bedre søvn. Vægten fra dynen stimulerer velvære hormonet-Serotonin og søvnhormonet- Melatonin og nedsætter stress hormonet - Kortisol. Oplev den afstressende virkning på din krop, få en dybere og roligere søvn. Som at få et ekstra kram til natten.
 

Noget af det, der har størst betydning for vores velbefindende , og hvor godt vi fungerer om dagen er, om vi sover godt og nok.
Du kan endda få problemer med helbredet, hvis du sover for lidt eller dårligt. Søvnen har bla. indflydelse på immunforsvar, appetit og håndtering af stress. Derfor er det vigtigt at du passer godt på din søvn.

Når du benytter Heavyzleep dynen, er der også andre ting du kan gøre i din hverdag, for at få  den bedste og energi givende søvn.


Dit fokus bør være : 
 

  • Vær fysisk aktiv i hverdagen: der anbefales mindst 30 min. fysisk aktivitet hverdag, ex. en gå tur. 
  • Få styr på dine aften vane: undgå skærm og tv en time før sengetid. Få mobilen ud af dit soveværelse. Gå i seng ved samme tid hver aften, helst før kl. 23.00. Søvnen er bedst i et mørkt og køligt soveværelse.
  • Skriv alt ned og tøm hovedet før sengetid: før sengetid er det godt at " tømmehovedet" . Der anbefales at du skriver tanker ned på et stykke papir og afleverer disse tanker der. Så kan du tage fat på disse emner en anden anden dag.
  • Ligeledes anbefales det, at du tager en lille blok og pen med til sengebordet. hvis du vågner om natten med tanker og uro, kan disse tanker skrives ned og på den måde også være en måde at tømme hovedet for en bedre søvn. 
  • Slap af mentalt og prioriter velvære: for en god søvn anbefales at du prioriterer afslapning og velvære i løbet af dagen. Det kan være et varmt bad, lytte til musik, mødes med en god ven. Generelt alle de ting, der giver dig glæde og afslapning.

 

Få mere information ved ergoterapeut og stresscoach Nanna Heide.

 

Heide Ergonomi & Ergoterapi

www.heideergonomi.dk

heideergonomi@gmail.com

tlf. 24491012

 

Vi lytter til dig og din hverdag